Valborg, ungdomarnas roligaste högtid

Hejj, i detta inlägg hade jag tänkt skriva lite om Valborg som alla undomar och vuxna tycker är så kul.
Som dom flesta undomar kanske inte vet så tänder vi en brasa för att fira att sommaren (1 maj) äntligen är här, vi firar inte supa-skallarna-i-bitar-dagen. För denna dag finns inte. 
Valborg är alltså en högtid då ungdomar (vuxna med) dricker som mest. Varför vill man vakna upp dagen efter med minnesluckor och en rejäl baksmälla? Eller att man drack så mycket dagen innan att man fortfarande är full.
Dom flesta går faktiskt till majbrasan först, kanske träffar sina föräldrar och andra kompisar och sen när tiden är inne går dom iväg och super skallarna i bitar. Undra hur många föräldrar som vet att deras barn dricker så oansvarigt. 
Förlåt till er som är sånna men jag förstår verkligen inte varför. 
Visst det är säkert kul att dricka och bli lite extra rolig, men varför ska man göra det när man är mellan 14-17 år? Jag förstår när man är 18 för då är det faktiskt lagligt att dricka, men folk som börjar när dom är typ 13 år. Jag förstår verkligen inte. Alkohol förstör era kroppar, man slutar utvecklas och har större risk att bli alkolister och hur kan man inte tänka på alla faror man uttsätter sej för när man dricker. Vinglar ut på vägen och blir påkörd, ramlar ner på tågspåret och blir påkörd, ramlar ner i vatten och drunknar, ramlar ner för ett berg och blir platt som en pannkaka osv.  
Varför ska man ens börja dricka så tidigt? Va har man då att se fram emot när man fyller 18?
Jag blir faktiskt lite ledsen när man ser var alla ungdomar är på väg, inte alla såklart, vissa håller sej fortfarande i skinnet och de är jag glad för. 
I onsdags på Valborg var jag med Hanna, vi grillade kyckling och åt en jättegod middag. Till efterrätt hade vi jordgubbar med choklad. Vi drack inte en droppe alkohol och vi hade super kul ändå.
Det är bara tråkiga människor som behöver alkohol för att ha kul.

Kommentarer:

1 Anonym:

Gmn du dricker ju själv

Kommentera här:

Publicerar inte: Svarskommentarer, reklam, hatkommentarer och det är onödigt att fråga mej hur jag mår och vad jag ska göra idag (om ni läser bloggen får ni reda på det). Så slös inte tid på att skriva sådant. Ha det fint!