No hate!

Idag är det ingen vanlig dag, utan idag är det NoHate-dagen. Ja det finns faktiskt en sådan dag. No Hate Speech Movement är en organisation som är emot näthat och nätmobbning. Egentligen borde det inte finns någon dag som NoHate, utan det borde bara vara normalt att inte kränka andra på nätet!
Näthat är ett stort problem i vårt samhälle och det måste stoppas. All mobbning och kränkning över huvudtaget borde stoppas! Näthat är den värsta man kan vara med om, att folk skriver elaka saker om en på sociala madier är hemst. Att man måste trycka ner andra för att själv må bättre är hemskt. Att inte kunna stå för dom kränkningarna man skriver är hemskt.
 
När jag var 13 år började en mobbning mot mej som pågick i flera år. Folk kallade mej hora, orre, kines i olika kombinationer och det var inte bara ute i verkligheten det hände att folk skrek efter mej eller spottade mot mej utan mycket av det här hatet skedde på nätet. Instagram, på min blogg, Facebook osv. Vilket såklart fick mej att må väldigt dåligt och det ända som fick mej att överleva den här kampen var att folk i min närhet visade mej kärlek och brydde sej.
Så nu gör jag det också, jag visar kärlek och jag bryr mej om alla där ute som någon gång eller blir utsatta för näthat.
 
Jag är emot mobbning och hat på nätet.
Forma era händer som ett hjärta och lägg ut en bild ni också. Öppna era hjärtan och berätta vad ni tycker om näthat.
#NoHateSe

Kommentarer:

1 kajsa-stina:

Fina du<3 Och så bra att den här dagen finns. Visste inte ens att den existerade. Såg nåt sponsrat inlägg igår när jag skulle logga in på blogg.se att de stod lite om vad det handlade om och jag blev alldeles varm i hjärtat av denna uppmuntran. Självklart ska det inte behöva finnas just en dag för detta underbara tänk utan självklart skulle det vara bäst om det alltid kunde få vara såhär. Att man inte skulle behöva ta emot näthat eller hat överlag. Så hemskt att det förekommer. Och jag blir så ledsen när jag hör vad du fått gå igenom i yngre ålder. Du är stark. Glöm inte det! Du är så fin<3

sv: Vad härligt att du också ska göra en förändring i ditt hår. Det gör så mycket positivt tycker jag. Man känner sig som en ny människa nästan hihi. Åh tack snälla! Jag tror också att just dom färgerna skulle passa mig som handen i handsken :D

2 Madeliene:

Så himla fint inlägg du gjorde, grymt! Du är GRYM. Har själv varit mobbad i 13 års tid, och ja det sätter sina spår, även fast man vet innerst inne att man är bättre än dom som trycker ner än.

Du är BRA som har kämpat dig igenom mobbningen. KRAM på dig <3

Kommentera här:

Publicerar inte: Svarskommentarer, reklam, hatkommentarer och det är onödigt att fråga mej hur jag mår och vad jag ska göra idag (om ni läser bloggen får ni reda på det). Så slös inte tid på att skriva sådant. Ha det fint!